vrijdag 21 december 2012

Tweet tweet tweed

Tweed dus. Als in de stof. Niet als in het liedje. Ik maakte er afgelopen week een broek mee. Voor de dochter die momenteel enkel nog broeken wil aandoen.


Met een overschattig klein muntzakje, al zeg ik het zelf. En die wonderwel goed bij de dochter past.

1 broek


De dochter die wel liever niet normaal op een foto staat. Maar ja het is dan ook om de de broek te doen. Voor die broek nam ik een goedzittende broek en tekende die na. Bovenaan een tricotband om het gemakkelijk te houden en de zakjes werden afgebiesd met paspel. Het muntzakje is uiteindelijk maar een klein rechthoekje dat toegevoegd werd.

Misschien zagen jullie ook nog andere voetjes op de eerste foto?Ah dat zijn die van Winand (voorlopige roepnaam omdat hij "geboren" werd op dezelfde dag als de zoon van de tante hilde, de dochter krijgt hem onder de kerstboom en ik weet nog niet of ze de naam zal behouden...). En Winand kreeg van hetzelfde laken/stof een broek.


Dus u ziet, tweed gaat voor meisjes én jongens.Al zijn meisjes er nogal beweeglijk in...


28 reacties:

Polkadotjes zei

love it!

Sarah zei

Toffe broek, dat bloemetje is een leuk detail.

Juffra Toertjes zei

Na het zien van deze mooie broek, ga ik mij er ook eens aan wagen......schitterend!

elisanna zei

heel mooi!

elisanna zei

heel mooi!

JoChapeau zei

Ooh ja ! Prachtig !

Missypi zei

Prachtige broek! En dat zakje maakt het helemaal af!!

Jozefien zei

Mooie broek en dito dochter! (En dat kleine zakje, da's dus een muntzakje? Ik vroeg mij dat onlangs nog af bij mijn jeansbroek. Allé, mysterie opgelost :-))

Piepow zei

Heel mooi!

vlijtig zei

Stoere broek voor een mooie meid!

Riet zei

Heel toffe broek! Hier ook een broekenlover maar ik stop ze steeds in jeanskens. Tijd om daar eens verandering in te brengen! Waar koop jij goeie tweed?

Mie zei

Riet: deze komt van het stoffenspektakel en het is nog af te wachten of het goeie is ;-) Pauli heeft ook wel wat liggen denk ik?

Alfonsiene zei

Echt een zalig broek! Ik wil die gewoon voor mezelf!

Oon zei

Mooi, dat grijs en rood.
Ziet er een ongelofelijk comfortabele broek uit.

Kotkedei zei

OMG, soms wou ik dat ik nog 7 jaar was. Zo schoon jong!

deSTOeFFERIJ zei

Supermooi!

Nele84 zei

Mooie broek! En dat stofje ziet er zalig zacht uit om te dragen en lekker warm.

En hartje de Winand-pop!

Leentje zei

tweed is super! die broek ook!

Wollige wolkjes zei

Prachtige broek! Superstofke, supermodel ( van broek) op een supermodel ( van kind) :-)

Createlas zei

Hoe moet je die hartjes ook alweer zetten? Er volgen er hier dus minstens 3....

LoR@ zei

Mooi en tof met dat bloemetje.

GeNi & Just C! zei

Heel mooi! Jammergenoeg zweren mijn dochters hier enkel bij rokjes!

tantehilde zei

zeer schoon! maar die naam van dat poppetje <3 !! Hopelijk vindt ze dat een goeie naam!!

With love - by Eva zei

Awel, zo'n broek mag ook in mijn kast. Comfortabel en sjiek, dat moet niet meer zijn. Vooral dat muntzakje dan :)

ikke zei

Heel mooi een heel goed patroontje en een heel leuk model die het broekje laat zien.

kelly zei

supermooi! en de winand is geweldig!!

eva maria zei

Mooie broek zeg!

de Oontand zei

knap! Zou ik ook aandoen!