zondag 23 december 2012

Rok en feest

Net als zij zag ik ook een oh zo mooi rokje. Maar niet helemaal in de stof die ik wou. Ik zag plooien en ik herinnerde mij ineens iets van het doorbladeren van Stof voor durf-het-zelvers. Et voila.


Eigenlijk is het vrij eenvoudig werken. 
Je neemt een A-lijn patroon dat goed zit. Bepaal hoe breed je de strook in het midden wil en dit, gedeeld door twee, meet je van je middenvoor (en ook stofvouw) af. Hier knip je dan het patroon in twee. Vervolgens vouw je je stof hoe je de vouwen wil  (stik eventueel de vouwen zelfs al vast) en dan leg je daar het andere stuk patroon op. Tweemaal dit stuk knippen. Knip de patroondelen steeds met een 1 cm naadwaarde en dan kan je ze perfect weer aan elkaar zetten.

Werk verder af hoe je gewoon bent. En hang het dan op een nieuw magneetbord met nieuwe magneten. Waarvan je hier ook al de uitleg kreeg. 


stof: stretchkatoen van Annamarieke.

12 reacties:

lielebeesje zei

Mooi gedaan en ook een mooie kleur!

Katja (@Yane) zei

Heel mooi rokje!

Petits Pirates zei

Sjiek! Voor de kerst?

Missypi zei

Heel leuk gedaan, met die plooien! Ziet er super uit.

Createlas zei

Leuk patroontje en de kleur is prachtig....heel tof rokje!

Tine Van Oevelen zei

Wat een truc, eerst plooien maken en dan pas patroon uitknippen in de stof! Geweldig en zo mooi!

la merlette blanche zei

Ik dacht eerst dat de magneten knoopjes waren, dat had ook wel iets ;-) Leuk rokje!

Jozefien zei

Goed plan om een eenvoudig rokje met zo'n vouwtjes op te fleuren! En die kleur, da's net als de beestjes ook helemaal mijn ding!

With love - by Eva zei

Ja man, gij gaat nogal stijvol de feestdagen in!

Stan Nel zei

super leuk! Prettige feestdagen!

eva maria zei

Keimooi. Dat rokje staat ook al heel lang op mijn Pinterest, en nu ik het altwee keer in blogland zie verschijnen krijgik nog meer goesting om het te maken!

Polkadotjes zei

Schitterend! En coole magneten!