zondag 2 december 2012

Linzen, yeah baby.

Vorige week at ik bij een vriendin een heerlijke linzensoep. Ik ontfrutselde haar ook het recept en vandaag maakte ik ze zelf eens. Lekker jong, echt lekker!

Ook zin gekregen? 


Neem dan:
  • 200 gr linzen. Ik nam vandaag 100gr rode en 100gr gele linzen
  • 1 grote ui, gesnipperd
  • 2 teentjes look, fijngehakt
  • 2 tl kerriepoeder
  • 1,5 el tomatenpuree
  • 1 tl komijnpoeder
  • 2 aardappelen, in stukjes,
  • 2 wortels, in stukjes of reepjes
  • 1 prei, in ringen
  • 1 blik tomatenstukjes
  • 1 tl gedroogde tijn
  • 1 liter kippenbouillon
Doe wat olijfolie in een soeppot en fruit de ui en look zo een 5 minuutjes. 
Doe er dan het komijnpoeder, kerriepoeder en de tomatenpuree bij en laat nog een minuut meebakken.
Vervolgens mag al de rest erbij.
Breng het geheel aan de kook en laat 45 minuten verder gaar koken op een zacht vuur. 

Eventueel nog wat afkruiden met peper en zout.

Ik deed er vandaag voor de pittigheid nog een 100 gr blokjes chorizo bij. Die liet ik al meebakken met de ui en de look.

4 reacties:

la fille gentille zei

Ik heb een half jaar geleden eens linzen gekocht maar er nog steeds niets mee gedaan. Allez, morgen linzensoep dus! Bedankt voor het recept!

With love - by Eva zei

Oh, zin!!!!

Juffra Toertjes zei

Njammie!

Juffra Toertjes zei

Njammie!