dinsdag 9 oktober 2012

Die appels dus.

Vorige maand vroeg ik nog wat ik met al mijn appels kon doen. Hete bliksem, Appelkroontjes/boomspek als in gebakken appelschijfjes met wat suiker, croque appel, appeltaart, appelmoes op grootmoeders wijze, appelsap via de sapmobiel, appelgelei, ... waren enkele suggesties.
Het eerste wordt morgen gemaakt, het tweede werd al gedaan en goed bevonden, de rest staat nog op het lijstje.

Maar wat ik ondertussen al twee keer deed was iets dat zij als tip gaf: appelconfituur!
En zo simpel. Snij en schil de appels in stukjes. Doe er suiker over. Voor 1 kg fruit nam ik 600 gr geleisuiker. Laat een paar uurtjes trekken. Stoof dan dit geheel (een 45-tal minuten)  met een theelepel kaneel en doe in potten. Voila.
 
appeltjesconfituur


En als je dan naar hier gaat kan je nog een leuk label "ontwerpen", afdrukken en plakken. Alstemblieft.

10 reacties:

eva maria zei

Awel, die maakte ik ook al eens. En als niet-confituur-eter kon ik die absoluut smaken! Lekker! En wat een mooi label!

linkshandiger zei

Oeh, dat er lekker uit!

Elza D. zei

Schoon! Nu nog een stofke en het is klaar om te verkopen! :-)

Jessy zei

hmmmm...maar hoeveel kaneel doe je er eigenlijk in?

Mie zei

Oh Jessy dat was ik vergeten, een theelepel!

Kir zei

Smakelijk eten straks met die hete bliksem. (ik doe er wel veel minder ajuinen in dan Jeroen, want hier geen ajuinfans)
En Heel mooie etiketten!

eloleo zei

ewel, ik heb dat ook al een paar keer geprobeerd maar ik blijf dat niet lekker vinden
wel dikke merci voor de link naar dat confituurlabel!

opdeboerderij zei

Zalig die jam labelizer!
Kan ik eindelijk iets deftig op mijn potten confituur plakken ipv m'n kattengeschrift :)

Sigrid zei

De appeltjes staan in de suiker, gewone ipv de geleisuiker. Straks eens kijken of het nog echte confituur gaat worden of toch erg zoete appelmoes. Bedankt voor de tip, leuk!!

Nice* zei

amaai!! Dat ziet er lekker uit!! En die die etiketten, zalgi!!**