zondag 22 januari 2012

Wij worden dikke vrienden

Mijn Bernina overlock en ik! 
Want met enige schaamte moet ik toegeven dat ik zo ongeveer de laatste ben die met tricot en consoorten al heeft gewerkt.
Maar toen kreeg ik dit boekje met kerst en werd verliefd op één van de jurkjes. Zo mooi, zo eenvoudig maar ook zo in sweaterstof. En ik die die angst nog niet overwonnen had. Maar ondertussen had ik wel een overlock dus geen excuses meer. Ik trok dus naar Pauli, kocht sweaterstof en ging aan de slag. 
En kijk, dat ging goed. Van de eerste keer en al.


Met als enige versiering dus een strikje. Meer moet dat niet zijn.


En een tevreden dochter, meer moet dat ook niet zijn:


Ook een bijna-jarige dochter die vandaag al een eerste feestje had. Vijf taarten, meer moet dat niet zijn:


15 reacties:

EMMA EN MONA zei

Meer moet dat niet zijn! Die kleur is ook prachtig en hoera voor de jarige meid!

An zei

Zo op de eerste foto zegt het me niet veel, maar als ze 't aan heeft des te meer. Mooi jurkje! En een stralende jarige!

Sarah zei

Mooie eerste poging!
Proficiat voor de bijna-jarige dochter!

Oon zei

Wohow, van de eerste keer zo goed! En nu voortdoen, hé.
Gefeliciteerd voor de jarige!

Mij zei

Van harte gefeliciteerd. Erg mooi is het jurkje geworden! Het strikje maakt het helemaal af. Groetjes. Mij

SoFilles zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
SoFilles zei

Echt knap gedaan hoor! Moeder en dochter kunnen fier zijn op het resultaat. En hopelijk was het een super-leuk pre-verjaardagsfeestje voor de bijna-jarige ...

Sahara Kids zei

Mooi zeg, dat jurkje staat ook nog op mijn lijst.

eloleo zei

Fwiet fwiet voor de knappe dochter!

Mitsy / ArtMind zei

Mooi gedaan, Annemie! De kleur en dat strikje is perfect! Gefeliciteerd aan de jarige dochter! :)

Elza D. zei

Prachtig, menneke!!

Petits Pirates zei

't Is leuk he... zo'n lockmachine! Je dochter ziet er schitterend uit!

lightbluegrey zei

inderdaad!

No-Re-Mi zei

Mooi!!! Is dat een kleedje uit een Japans boekje? Ik ben ook al van plan geweest dat te maken, maar ik waag me nog niet aan kleedjes uit tricot. Heel geslaagd...

Mie zei

@No-Re-Mi: Ja het kleedje komt uit een japans boekje. Uit dit: http://www.yesasia.com/us/fashionable-dress-for-girls-with-paper-pattern/1022159186-0-0-0-en/info.html
Heel goed doenbaar!