donderdag 10 november 2011

Hellup dus

Ik zei het eerder al dat ik jullie hulp nog nodig ging hebben. Mensen die mij kennen weten dat ik een ramp ben in keuzes maken. Over belangrijke dingen maar evengoed over onbelangrijke dingen. Ik word er soms zelf horendol van. Morgenavond is het openingsavond op Stiel en Stijl, dat wist u ondertussen wel al. Verleden week maakte ik, in de vakantie, nog snel een rokje dat ik zou kunnen aandoen. Maar onverwachts kreeg ik deze week in de naailes ook een ander rokje af. En nu weet is dus niet welk rokje ik zou aandoen. Kiezen jullie voor mij?


Rok 1 is de alomgekende Knipmode rok die al eeuwen op mijn planning stond en die dus nu pas voor een eerste keer gemaakt werd. En ja hij is zo verslavend  als zij al zei, hier zal het ook niet de laatste zijn. Ik het zelfs een stofje klaarliggen dat zij er ook al voor gebruikte.

Het stofje is van in den Beer. Niet dat ik daar al ooit geweest ben maar mama Polkadotjes deed daar eens aan verrassingsshoppen voor mij.

Rok 1 dus:


Rok 2 kwam er dankzij mijn collega.Want zij maakte de rok al een paar keer en ik merkte hem dan ook bij haar op. En ja, ze wou mij het patroon (en voorbeeldrok) wel even lenen. Juij zeg. Blijkbaar ook een patroon van de Knipmode maar ik zal nog eens moeten navragen welke juist. 

Stof komt van  Hawthorne Treads (Joel Dewberry) en eigenlijk had ik hier net te weinig van besteld voor een gewone A-lijn zoals hierboven. Maar voor dit patroon lukte het wel omdat er verschillende stukken inzitten en ik er een stuk andere stof bij kon gooien.

Rok 2 dus:

Oh en ziet u dat vogeltje op het zwart effen stuk? Die zijn hoofd had ik er afgesneden en mijn ganse naailes vond dat niet kunnen dus heb ik het er maar snel weer aangenaaid...


Zo, welke van de twee zal ik morgenavond aantrekken?

37 reacties:

misslizz zei

ik ga voor de gele! de "in den beer"-rok rocks!

Chantal zei

In de gele rok ben je herkenbaarder denk ik zo, dus dat lijkt me wel fijn voor dat moment denk?
Vind je andere rok ook heel erg mooi!!!

Het meisje op de kast zei

de eerste! (maar ik vind de tweede ook heel mooi hoor!)

JoChapeau zei

Het tweede ! Dat ziet er gewoon zo'n chique en klassevolle rok uit, vind ik ... maar pas, uiteindelijk zijn ze alle twee heel erg mooi hoor ! Dus als je nu maar één van de twee zou gehad hebben, dan waren ze beiden elk super geweest ! Oei oei, ga je nu kunnen beslissen ?

Annelyse zei

in de gele lijk je slanker ;-)

Oon zei

De gele! Absoluut! Je mag wel opvallen op zo'n moment, toch?

Aline zei

De gele vind ik ook. Staat je super en is een mooie frisse kleur. De andere vind ik ook erg leuk, maar is wel een beetje donker in combinatie met zwart.

Elza D. zei

geen van de twee.
Welke maat is het? :-))))

Jules Le Chat zei

De gele vind ik toffer!

Mie zei

@Elza: ik de gele en gij de vogelrok? ;-)

IeneMiene zei

Ik ga ook voor geel - die staat je heel erg goed. Maar het andere rokje is ook heel mooi hoor, daar niet van!

Needle work zei

de gele!!! En nu ik dit zie wil ik absoluut mijn rokje (in krak dezelfde stof) ook eens afwerken, het ligt al 1.5 jaar geknipt klaar in mijn kast. Schande!

Mie zei

@Aline: ik heb ook nog wel ergens een geel golfke...

@Needle work: werk van maken! Hier heeft ie ook een half jaar geknipt in de kast gelegen ...

Polkadotjes zei

Haha, ik ga ook voor de gele. 't Is beslist peins ik :).
Veel succes!

Mie zei

mmm, ik twijfel nog of het niet aan de iets mindere foto van de vogelrok ligt...

eloleo zei

Ik ga iets anders zeggen:... yellow... ja, zo is het hier nog niet gezegd geweest, hè. Succes en tamusement!!!

Mme Zsazsa zei

Amai in die gele lijk je véél slanker!

Ik vind die strook in de tweede raar, sowieso de eerste dus.

Karen. zei

Gele! :D

An zei

De gele! Leuk fris kleurtje!

Ballétoile zei

Ze zijn alletwee zeer mooi maar rok 1 springt meer in het oog!

The Sparkle zei

Ik zou kiezen voor de NO.1.

mistermirko zei

Ik vind 2 chiquer, maar met 1 zie je er op de foto om de een of ander reden veel slanker uit. Ik zou voor 1 gaan, valt meer op, of als je 2 neemt misschien geen zwarte top erop maar een kleurtje.

Judith zei

Het-wat-zal-ik-aantrekken-dilemma zorgt hier ook regelmatig voor drentelen voor de spiegel, heel handig zo'n blog! Ik vind beide prachtig, maar ik vind de gele het allermooist. (De andere is ook enig hoor, vooral die vogeltjes vind ik leuk) maar ik hou wel van een kleurig rokje, dus nummer 1 heeft mijn stem. Veel plezier vanavond!

plagneetje zei

Ik ga ook voor de gele. Die springt meer in het oog. Is fleurig.

wannesraps zei

ik vind de gele meer een statement van ik ben fleurig en creatief. Dus de gele ondanks dat de andere ook heel mooi is.
Maren

Inge zei

Ik zou ook voor geel gaan. Prachtige rok!

tantehilde zei

joenske, dat is een keimoeilijke keuze! ik zou eerst de gele gezegd hebben, maar toen ik het detail van dat vogelke zag, oooh, daar smelt ik voor!! De zwarte dan?

Mie zei

@tantehilde: gelukkig is S&S drie dagen ;-)

brufenneke zei

vogeltjesrok !

Pistolee zei

Geel-geel-geel!

Aline zei

Met een geel golfke - aangenomen dat dat een vestje/shirtje is (onbekend woord voor mij :)) - lijkt mij het vogeltjesrokje ook wel erg leuk en net zo fris. Zou het slankere-effect-van-de-gele-rok misschien samenhangen met de lengte van het shirt/vest dat je erop draagt? (korter maakt slanker?)

madebyme zei

Ik zou toch voor de vogeltjesrok kiezen. De gele is iets te zomers en het zwarte staat wat chiquer voor deze gelegenheid.

Groetjes Melanie
ma-de-by-me.blogspot.com

EMMA EN MONA zei

Rok één!

Mamanon zei

De gele staat je prachtig!

Sara zei

Volgens mij heb ik je vandaag op S&S gezien met je vogeltjesrok! Heel mooi!

Auntie E zei

Daarnet id vlucht & id verte de achterkant gezien vh gele rokje en vroeg mij af hoe de voorkant er zou uitzien. De achterkant was alleszins veelbelovend :-). Patroon van rokje nr 2 komt uit de Knip van oktober 2008 of 2009 als ik mij niet vergis (staat dat toevallig niet op het patroon?).

Mie zei

Het stond op het patroon ja Auntie E ;-) Oktober 2009 dus.