maandag 31 oktober 2011

Roodkapje in het blauw

Ik heb een dochter die niet van knopen moet hebben, dat wist u misschien nog. Meestal is dat niet echt een probleem. Alleen het zoeken van een leuke winterjas met enkel een rits is wel een opgave. Dus dit jaar probeerde ik het zelf:


 Patroon? Euh een knippie, de wintereditie van 1973.

De buitenstof komt van Pauli, de binnenstof bestelde ik op goed geluk bij Etsy (Red Riding Hood van Kokka) en de kleuren passen wonderbaarlijk goed bij elkaar. Oef. En inderdaad u ziet roodkapje daar.


En ja u ziet daar ook een blom, van dat blom van een mens.


Oh en heeft u de zakjes gezien? En wie er komt piepen? 


En de dochter? Die is tevreden!


Maar ongeveer een half uur nadat ze de jas had aangetrokken kwam ze zeggen dat het nu wel gedaan was met het niet meer houden van knopen. Na 5 jaar dus heeft ze besloten dat knopen nu wel mogen. En ik mag zo dan ook een jas maken. Hmpffff.

13 reacties:

Karen. zei

Ohh, zo mooi. Zeker dat klein roodkapje-knoopje :) Super!

IeneMiene zei

Een heel tof jasje! En die zakjes; sinds ik daar op zitten zwoegen en zweten heb in de naailes (en dan nog maar een belabberd resultaat) kan ik niet meer zeggen dan: respect!

la merlette blanche zei

Haha, zo grappig, die laatste paragraaf. Maar allez, goed nieuws he? ;-)

Alleszins heel mooi gedaan, proficiat! :-)

Karmijn & Kobalt zei

Wie heeft nog knopen nodig met zo'n mooie jas! Nee aan knopen ;-) Tis echt een prachtig jasje!

Oon zei

Jee, 't zal wel zijn dat ze tevreden is! Zo mooi afgewerkt, die jas!

eloleo zei

een blom van een mens, mah zo lief
en een jasje uit mijn geboortejaar, ge ziet, we zijn nog altijd in de mode... dat jasje en ik ;-)

Katja (@Yane) zei

Wat een prachtig jasje! Heel knap!

plagneetje zei

WAW! Geen woorden. Zo mooi, schitterend. Die kleuren, de afwerking, die knoop in de blom. Gewoonweg.......

Mama Pluis zei

Mooi jasje. Die roodkapjes stof is superschattig en die zakjes en bloem maken het helemaal af

Elza D. zei

WOW. Geweldig!

EMMA EN MONA zei

Mooi zeg, die afwerking! En de kleuren. LOL knopen mogen wel? maak nog een jasje mama, voor elke dag een jasje. :-)

Mie zei

@ Emma en mona: Ge zijt zot zeker? ;-)

wentiti zei

mooimooi! en oog voor detail met die roodkapjes hier en daar :-)