woensdag 22 juni 2011

Eentje voor de kast.

Na mijn jongenshemdje wou ik ook wel eens een typisch meisjeshemdje maken. Veel bruikbare patronen vond ik niet tot zij mij wees naar dit boekje. Meer nog ze stuurde het boekje zelfs op. En dus kon ik aan de slag.

Met dit resultaat:


Niet slecht hé. Wacht ik laat het nog even beter zien (Elza D. heeft wat gefoefeld voor mij aan de foto's dus mogen we ze ook allemaal laten zien, niet waar):


Dus ik blij, tot dochterlief het aantrok... Die mouwen trekken op niks. Te bol, ik heb precies een klein bodybuildertje.  Het eens wassen, strijken,... helpt niks. En dju dat in één van mijn leuke stofjes. Nu ja dan mag het de kast gaan opfleuren want de dochter vind het ook maar niks:

11 reacties:

Emma en Mona zei

Kijk eens in Japanse boekjes, suske. Daar staan gelijkaardige patroontjes in die beter passen!
Stofje is inderdaad een schoontje en ik ben blij dat jij dit patroon eens geprobeerd hebt.

Oontje zei

Wat jammer! Zo op de kapstok ziet het er anders echt wel prachtig uit.

Mama Pluis zei

Jee wat jammer want het ziet er aan de hanger fantastisch uit.kan je de mouwen er niet voorzichtig uithalen en er iets minder bollend terug in zetten?

meisjesmama zei

Ooooh Annemie wat jammer! Zo'n schoon stofje! En op de kapstok is het perfect! Ik zou het zeker niet zomaar in de kast hangen, doe iets aan die mouwen jong!

Mie zei

@meisjesmama: ik heb de fut niet meer ;-) Ik heb er ook drukknopen ingeslagen omdat ik geen zin meer had om knoopsgaten te maken...

Duizend Pootjes zei

Oh maar zo 'n schoon stofke! Hopelijk vind je toch nog de moed om de mouwpjes aan te passen want inderdaad, op de kapstok ziet het er wél mooi uit.

Riet zei

Aaaaarch da's té jammer. Mouwen eraf, rokske eraan voor een mouwloos hemdjurkje?

rock-on@béné zei

plooi ze naar binnen en naai ze toe zodat er gewoon een boordje is?

Mamanon zei

Misschien een elastiekje in het zoompje zodat het echt een pofmouwtje wordt, ik vind hem super hoor!

Elza D. zei

Jep, dat elastiekje is een goeie tip! Zeker eens proberen want het is wel bijzonder schoon.

la merlette blanche zei

Ik vind nochtans dat dat er zo goed uit ziet... Hoe dan ook, ik zou het zeker niet zomaar in de kast laten liggen... Gij kunt dat zeker fixen!