zaterdag 19 maart 2011

Plaats voor verbetering!

Ik heb een dochter die knopen haat. Een knoop aan een broek gaat nog net (omdat ze ook bijna nooit broeken aanheeft) maar al de rest van kleren wordt afgekeurd als er maar een knoopje opzit. Een leuke jas zoeken is dus altijd een opgave.

Maar na deze foto en wat verder surfen op de plaats waar zij het patroon gekocht had dacht ik het gevonden te hebben! Ik kocht dit patroon en ging met goedkope stofjes aan de slag voor een testjas.


Het ineenzetten ging als een fluitje van een cent. Maar eenmaal af kwamen de eerste bedenkingen.

De sluiting is alleen maar met de strik en het achterste pand gaat daardoor al snel doorhangen. Extra knopen/sluitingen aan de binnenkant zijn dus zeker al nodig. De strik zelf is natuurlijk ook niet de meest handige sluiting voor een 5-jarige.
De mouwen leken mij al breed en nam ik al wat in tijdens het maken maar blijven aan de brede kant.
Als je hier een winterjasje van wil maken is de kraag veel te open.

Op het model lijkt het ook niet helemaal dat:


Er is dus nog veel plaats voor verbetering... Ziet u wat beter kan?

10 reacties:

becced zei

Brede mouwen vind ik wel leuk, en het past wel bij het model. Ik vind het idee van alleen een strik ook erg leuk. Vindt ze klittenband wel acceptabel? Anders kun je dat aan de binnenkant doen. Dan blijft het iets beter zitten. Als het te koud is zou een coltrui, of alleen zo'n col-sjaal al een heel stuk schelen. Dan is het blote nekje bedekt. Een rits aan de binnenkant (achter de flap zeg maar) zou ook kunnen. Of houdt ze ook niet van ritsen? Hoe dan ook: leuke jas! En zoals hij er nu uitziet kan hij al in de winkel hangen :).

knofje zei

Ik zie niets wat beter kan; hartstikke leuk zo'n strik en een heerlijk frisse lentekleur!

rock-on@béné zei

ik zou ook velcro proberen langs binnen. En misschien ipv dat kleine kraagje een grotere kraag in stevige stof ofzo, of een soort wollen slobberkraag? Ofwel moet je het toemaken zodat het over haar hoofd kan? Dan kan die strik perfect blijven zitten hé...

Floor zei

Mogen drukknopen wel?
Ik krijg wel spontaan inspiratie voor een lentejasjes voor dochter, dus in ieder geval bedankt daarvoor!
Succes met aanpassen/verbeteren!

Mie zei

Ik denk dat in het nieuwe model toch ook iets van velcro of drukknopen zal zitten. In toe maken zit ook wel iets. Ik laat het bezinken en pas aan tegen de winter ;-)

Elza D. zei

Mij lijkt het niet zo practisch, die brede mouwen; Schoon, dat wel.
En inderdaad het kolleke is te open.
Ik wil anders wel zo een zomerjaske. :-)

Mie zei

Awel Elza D. ge krijgt het. LOL.

Elza D. zei

Dan ga ik nog heel hard moeten vermageren. EN krimpen.
Toch merci :-)

Mie zei

Een kort model is ook tof hoor. De mouwen kan ik nog wat verlengen. ;-)

Frollies en Frummels zei

ik vind hem super leuk, wel wat frisjes misschien..