maandag 21 februari 2011

3e keer goeie keer

Vorige week trouwde mijn broer(tje). Het moest allemaal heel snel gaan (5 weken ongeveer)
Ik had al onmiddellijk een een stofje voor een rokje voor Liv, alleen twijfelde ik nog over het model...
Poging 1: een rimpelrok (vreemd genoeg had ik die tot nu toe nog niet gemaakt) Die werd echter net iets TE sjiek....


Poging 2: rimpelrok meets market skirt; die heb ik een beetje verknoeid door te snel te willen zijn, maar nog net draagbaar...


Poging 3: een 30' rokje... al bij al het model waar Liv het best mee staat. (deze is het dan ook geworden)


(met dank aan Lotte die ze wou passen voor de foto - Liv was te druk bezig zich te verkleden in andere zaken)
De foto's van Kasper met zijn nieuwe broek voor het feest hebben jullie nog te goed ;-)

10 reacties:

Pippelotje zei

die derde rok is echt veruit de mooiste ook!

Kikaatje zei

De rimpelrok is ook prachtig hoor !

Karen zei

Ik vind poging 1 anders ook wel mooi! Maar poging 3 is het vrolijkste!

Pistolee zei

Hoe doe je dat eigenlijk dat 'rimpelen' van een rimpelrok?
Ik deel jouw keuze. Ik vind nummer drie ook het mooist.

Annelyse zei

Is er een werkwijze voor rok 3, ik vind het echt ge-wel-dig

Marjolein zei

Het 3e rokje is echt prachtig. Heel leuk model en mooie stof!

tantehilde zei

oh ja, de derde is inderdaad de mooiste trouwerij-rok!

Lili zei

@ Pistolee: Voor het rimpelen neem je je stuk stof en stik je 2 x op de naadwaarde op de grootste steeklengte (zonder vasthechten!) Als je nu aan de bovenste draden trekt, kan je je stuk rimpelen naar de gewenste lengte ;-) En daarna op de tailleband vaststikken.
@ Annelyse: Voor het derde rokje gebruik ik een stuk zwierrok (patroon vind je goed uitgelegd bij Mme ZsaZsa) waar ik een tricot tailleband op vastmaak

Pistolee zei

Dank u Lili, ik ga dat zeker ook eens proberen.

Nele zei

Amai,jij bent ook ijverig de laatste tijd!Ik grijg er naaigoesting van!