zondag 16 januari 2011

Happy Birthday

Druk weekend voor Liv... 2 verjaardagfeestjes van klasvriendinnetjes...
Een van de jarigen had mij al vaker aan de schoolpoort gevraagd haar een rokje te maken, haar feestje leek mij het perfecte moment om mijn belofte in te lossen. (en toen was ik vertrokken en heb er maar onmiddellijk 3 gemaakt)
Elk rokje werd gepersonaliseerd met strijkvelours zodat men ze nog uit elkaar kan houden in de klas.



Ondertussen ben ik ook aan't experimenteren met mijn overlock; binnen dit en 5 weken komen er weer 8 baby's bij en het lijkt me leuk daar wat rompertjes en kruippakjes op deze manier voor te maken. Ik heb een tijdje geleden een post gelezen waar van een super fijne T-shirt een kruippakje gemaakt was. Jammer genoeg ben ik vergeten waar het was...
Voorlopig werken we aan 'het perfecte patroon' en ook een beetje aan een goeie combinatie van stoffen. Het peuter slaapkleedje is een eerste test.

14 reacties:

elisanna zei

Wat een leuke rokjes!

SoFilles zei

Zo'n roke zie ik voor mezelf ook wel zitten. Echt leuk gedaan!

Katrientje vanalles zei

super die rokjes. mooie applicatie's

Lies zei

dat kruippakje, dat was bij Miss Stik, denk ik!
Hele leuke applicaties!

Lies zei

nog even de link
http://miss-stik.blogspot.com/2010/10/90-minutes-kruippakje.html

Lili zei

@ Lies; merci, dat was het idd ;-)

Elza D. zei

Ik ga u uitnodigen op al onze verjaardagsfeestjes. :-)

Annelyse zei

tof, dat is inderdaad voor ne volwassene ook perfect draagbaar, ik ga me ook eens aan tricot wagen peins ik

Polkadotjes zei

Die rokskes zijn zalig. Oh wat gaan die meisjes fier zijn met hun zelfde rokjes aan.

Nu ik hier ook over een overlock beschik, lijkt het mij zalig om er nog eens zo een 90minuutje te maken. Merci voor de inspiratie.

Madame Pip zei

Zo'n mooie taillebandjes!!!! Is dat boordstof? Heb daar nog steeds niet mee durven werken.

Emma en Mona zei

Mooi, mooier, mooist!

Gwen zei

leuke rokjes...

Lili zei

@ Madame Pip: De boordstof is een restje tricot waar ik eerder al wikkeljurkjes mee maakte. (Trouwens heel eenvoudig om mee te werken ;-) )

Saartje zei

Heel leuke rokjes ... de stof van de rokjes is ook tricot zeker? K vind dat een heel mooi modelleken, maar weet niet goed hoe er aan te beginnen. Zit daar nog een rits in of zo? Leuke trioctstof heb ik nog niet echt gevonden. Iemand tips?