maandag 10 januari 2011

Dat zit wel snor.

Oh oh, had ik jullie al verteld dat ik van manlief afgelopen kerst dit boek kado kreeg?


En gisteren maakte ik er een eerste soep uit: spruitjessoep.
Geef toe daar had u toch nog niet direct van gehoord? Stoemp ok, of hutsepot zoals onze Jeroen (en ik geef toe, daarvoor lagen de spruiten eigenlijk in mijne frigo) of in de oven met geitenkaas, ... maar in soep?
Awel en het was lekker!

En eenvoudig ook nog eens want per 500 ml kippenbouillon neem je 1 ui, 300 gr spruiten en 200 ml room. Ui in stukjes en spruiten in stukjes 2 minuten bakken, blussen met de bouillon en 15 minuten laten koken. Mixen en mengen met de room. Afkruiden et voila.

Normaal gezien moeten er volgens het recept nog gebakken balletjes (met vanalles op smaak gebracht) en een gekookte aardappel bij.

Maar ik was gisteren nogal luiwijverig zoals zij en bakte gewoon wat spekjes en deed die er bij. HEERLIJK!
(geen foto want zij zou me afschieten en zij nu waarschijnlijk ook.)

14 reacties:

Babbeliene zei

ik heb die ook ooit cadeau gekregen en vind hem SUPER!

Elza D. zei

Beter een goede foto dan een slechte foto. Maar beter een slechte foto dan geen foto. Hoe weet ik nu hoe dat eruit ziet.
En daarbij wij stimuleren om betere foto's te maken, niet om foto's weg te laten. ;-)

Mie zei

Ik heb nog 1 tas over: kom ze proeven ;-)

ilse zei

De hutsepot van Jeroen is ook een aanrader.

Yane zei

Lijkt niet slecht, ga ik zeker ook eens proberen....

elisanna zei

Ik heb dit boek deze kerst cadeau gegeven aan een goede vriendin! Het zag er echt leuk uit, voor elke dag een andere soep...

de taartenheks zei

Mie, aub, maak dan lelijke foto's: dan ben ik niet meer de enige die dat doet!!!!! PLEASE

Peachy zei

mmmmmmmmm... soep! En misschien DE manier om man- en zoonlief spruitjes te laten eten :)

Mie zei

@de heks: ok volgende keer ;-)

vermiljoen zei

haha, die hebben wij ook,
er staan toch een paar vreemde in ook, zoals die op sinetrklaas... :-s

Carolien zei

Bij ons was't 'de Jeroen' vandaag (lekker! en ik ben dan al ni zo nen spruiteneter) maar tees ziet er ook echt lekker uit, zal't hier is "tippen" thuis :D

Photo-copy zei

Pffft flauwe, en ik had nu zin in wat leedvermaak. ;-)

Ik zal nooit of nooit een opmerking geven over een andere zijn foto's. Toch niet ongevraagd. ;-)

Photo-copy zei

Allez, nooit is een groot woord. Bij Elza hou ik mij niet in. ;-)

Juliette zei

Klinkt heerlijk & gemakkelijk, ideaal! Ik kreeg voor de kerst de toet- & taartkalender van dezelfde reeks, iets minder goed voor de lijn zo elke dag een taartrecept :)