donderdag 16 december 2010

Kerst dus

Ok

1. Onze kerstboom is niet mooi versierd MAAR we hebben ons wel een namiddag zoet gehouden met alles te knutselen en de meisjes vinden het geweldig dat ze hun boom hebben mogen versieren en zij vinden hem prachtig.
2. Naast de zelfgemaakte dingen hangen ook een paar kerstballen, met dank aan de buurvrouw die daar mee afkwam.
3. Elza D. gaat de foto's verschrikkelijk vinden maar dan had ze maar een cursusje "hoe fotografeer ik mijn kerstboom moeten geven."


Bon dus gisterennamiddag zag het er hier zo uit:


Tip: haal geen glinsterdinges in huis tenzij u een volledig glinsterhuis wil.


Tegen de avond kregen we dit zicht:

Ziet u de glimlach?


En deze dingen zijn terug te vinden in onze boom:

De handleiding voor deze engeltjes vond ik bij Artmind. Het ziet er allemaal vrij simpel uit en dat is het ook... al moet je wel het juiste materiaal hebben... Ik vond trouwens alle benodigheden bij AVA.


Verder ook dit:

Het idee komt van hier. De versiering heb ik ze zelf laten doen en deze bol is wel knap gedaan vind ik.


Ook sneden we nog wat kerstbomen en bollen uit dikkere vilt, oogje in, haakje in en klaar. De invulling van versiering is niet zo verschillend dus ik ga geen 37 foto's ervan laten zien.
Een foto van de volledige boom was ook onmogelijk omwille van reden 1 en 3 van hierboven.

Oh en ja, er liggen hier al pakjes onder de boom. Bij u ook?

9 reacties:

Oontje zei

Ik zie een glimlach, ja, en een mooi meisje met een mooi rokje. In een stofje dat ik vandaag ook in mijn virtueel mandje heb gestopt.
Het is toch een leuke boom geworden met al die zelfgemaakte dingen? Bij ons ook volledig versierd door de kinderen. 'Style eclectique', maar ik kijk alleen naar de lichtjes :)

Linda zei

Hij is prachtig! Mooie foto's ook, door sfeer en geconcentreerde kinderkopjes. En dan die trotse lach....

ruimtevisser zei

Ik laat ze hier ook altijd zelf de boom versieren. vorig jaar zei mijn broer: "'t is precies alsof er een kerstelfje over uwe boom heeft gek*tst (sorry voor de taal)".
En zo zag ie er ook uit ;-)

k

Elza D. zei

Maar die is geweldig! Ge weet toch dat amuzement boven de looks gaan! ;-)
En daarbij. ik trek ook geen foto's van mijn kerstboom.

Griet zei

Als ze zich maar geamuseerd hebben!

het rokje is idd heel mooi, lijkt wel de gelukte versie van hetgeen waar ik mee sukkel! :-) (http://grietteke.blogspot.com/2010/12/een-groen-rokje-met-bloemekes-en-dat.html)

ArtMind zei

Kunt ge uw kinderen eens een namiddag naar hier sturen om ook onze nog niet bestaande boom te versieren? :)
Een lekker creatieve boom is veel leuker dan die afgelikte exemplaren die iedereen heeft!
En die engeltjes zijn supermooi geworden! :)

Mie zei

@ Oontje: Oh ja zeker een leuke boom! En al keiveel plezier!

@Elza: tja van een onversierde kerstboom foto's trekken dan kan je evengoed een spar in uwe tuin fotograferen.

@Artmind: De handleiding was dan ook heel duidelijk ;-)
Mag ik de glitter met de kinderen meesturen?

Photo-copy zei

Da's toch keineig?!!!! De mijne staat schots en scheef, maar hij ruikt wel lekker. ;-)

Photo-copy zei

En ja die engeltjes zijn SUPER!