donderdag 23 december 2010

De ongewilde rok.

Wat vooraf ging:
Ik: Saartje wil je dat mama nog een rokje maakt voor jou?
Saar:JA JA!
Ik: en mag dat in deze stof?
Saar: Oh mama dat is een leuk stofje.

Paar dagen later:
Ik: Kijk, het rokje is bijna af en het is er een met zakjes. Pas je het eens dan kan ik zien hoe lang het moet zijn.
Saar: Oh zakjes!

Nog een paar dagen later:
Ik: Kijk Saar, je rokje is af. Ga je het eens aandoen?
Saar: Neen. Ik wil dat niet. Ik wil een kleedje.

Zucht.

Maar aanschouw toch het ongewilde rokje dat ik over een week of twee wel eens over haar poep zal schuiven.

Op deze manier gemaakt maar aangepast aan de jongste dochter.

En de zakjes deden we op zijn Madame Zsazsa's.


14 reacties:

meisjesmama zei

Oh herkenbaar!!! Alleen is 't bij mij de oudste dochter, de jongste is altijd in de wolken :)

Oontje zei

Mijn dochter zegt ook altijd dat het mooi is, tot het af is. Ze heeft zo haar favorieten en als het nieuwe niet nòg mooier is dan die favorieten, dan blijft dat hangen.
Maar dit is wel een mooitje, met die rode accenten.

Peachy zei

daar zou ik geen neen tegen zeggen!

Marjolein zei

Dat moet wel kinderlogica zijn, want ik snap er niets van! Zo'n mooi rokje. Daar zeg je toch geen nee tegen? Ze draait vast bij. En een jurkje? Misschien dat mama dat ook nog wel maakt?

tantehilde zei

Haha, ik moet daar eigenlijk mee lachen, want ik bedenk daar dan dat lief snuitje bij die zoiets zegt en dan klinkt het eigenlijk nog grappiger dan het hier staat geschreven ;)

Polkadotjes zei

Ze draait wel bij, wacht maar. En anders doneer je het maar aan een van de Polkadotjes. Probleem opgelost.

Mie zei

@ tante Hilde: ja in mijn hoofd klinkt het ook anders ;-)

@ mama P.: ik onthou het ;-)

Schaartje zei

Ik herken dat ook. Maar om je goeie moed te geven: de ballerinarok die ik ooit maakte voor Dora werd eerst bijna buitengekeken, en wordt nu toch regelmatig opgedist uit de verkleedbak...
Ik vind het alvast een mooi rokje, dus ik wil het ook wel adopteren als dat echt nodig is ;-)

Gwen zei

heel mooi !!!!!

rock-on@béné zei

mooi!
Hoe dat juist moet met die rode biesjes, daar zal ik toch es over moeten nadenken als ik dat ook wil doen! :-)

Ima zei

Maar zo'n mooi rokje daar zal ze toch niet lang nee tegen blijven zeggen.

Photo-copy zei

Ferm zenne!

Katrientje vanalles zei

die kuur van neen gaat wel over hoor. mooi rokje

Miss Stik zei

Hier ook zo'n geval dat nooit content is. Alleen haar wanten waren een instant succes. Ze draait wel altijd bij hoor. En met zo'n toffe vogeltjes zal dat bij jouw dochter ook wel het geval zijn.