donderdag 4 november 2010

(Thee)muts



Vorig jaar had ik het plan opgevat een rits-kap-trui te maken voor onze kleine. De stofjes waren aangeschaft maar daar bleef het bij. De goesting was even weg...
Toen ik deze post zag, kon ik mij geen betere bestemming bedenken voor de stofjes dan een muts. Vol goede moed, tekende ik een exemplaar over, piece of cake dacht ik... Maar niets is minder waar... Het eerste model was veel te klein.



Het tweede heeft meer weg van een theemuts dan een stoere jongensmuts. Soit, ze past en ze is lekker warm, hij zal het er voorlopig mee moeten doen (en nu weet ik ongeveer wat ik moet doen om het model goed te krijgen, dus als ik nog eens (heel) veel zin heb om een nieuwe te maken, dan zal het een goeie zijn!)


10 reacties:

MADE BY KK zei

awel, da mutske wil ik ook maken, ik vind het super maar mijn ervaring met het maken van mutsen is iets minder (steeds te klein of geen model ...)

Mie zei

LOL Lili, de eerste foto van de Kasper is ZALIG! Mag ik die als meter zijnde ophangen in mijne living? ;-)

Katrientje vanalles zei

geweldig leuk gedaan.

Oontje zei

Ik vind het toch wel iets hebben, hoor. En lekker warm zal het ook zijn.
Komt er een tutorial? Heel blogland in de Lili-muts? :-)

tantehilde zei

hadden wij dat manneke eigenlijk al eens eerder gezien? toffe foto's, tof manneke, toffe muts!

Lili zei

@ mie: natuurlijk schattebol, het zal jouw living 'enig' staan! :)
@ Oontje: Als ik er nog eens één maak zal ik er proberen aan te denken foto's te trekken onderweg voor een tutorial!
@ Tante Hilde: Hij heeft zijn debuut gemaakt als 'batboy'. Binnen enkele weken sla ik nieuwe stof in en dan zou hij vaker het www moeten halen!

Mie zei

Neen Lili, hij maakte zijn debuut bij "3 weken rusten". LOL.

tantehilde zei

ah dat is waar, de batboy!

Hiskia zei

ik vind het een heule stoere muts hoor!

vicarno's mama zei

Supermuts!!!