maandag 15 november 2010

(a)hum


Ik hou van jongens in hemdjes (klein en groot :-))
Op één of andere manier was het er nog nooit van gekomen om er eens aan te beginnen, al moet ik toegeven dat ik dacht dat het stukken moeilijker zou zijn.
Ik ging aan de slag met een patroon van Oliver+s (te vinden bij Vermiljoen), verkleinde het patroon naar 3j, maakte de kraag iets groter (lees: hipper), sloeg er pitsers (drukknoppen) in en gebruikte korte mouwen ipv lange. Ik ben een grote voorstander van korte mouwen, op die manier bespaar je jezelf werk en het hemd kan een heel jaar mee!


Normaal gezien had alles in dezelfde kleur geweest, ware het niet dat ik 2cm tekort had... maar eind goed, al goed.

Hopelijk kan ik Kasper nu ook nog overtuigen dat hemdjes de max zijn....


22 reacties:

Oontje zei

Goed gedaan! Leuk, hé, hemdjes maken? Komt er nu een hele reeks? :-)

Mie zei

Goed gedaan Lili!
En Oontje: ja er komt een reeks want nu moet ik dat nog eens namaken hé. Ik heb dan wel geen zonen maar wel twee petekindjes....

Mirjam zei

Jeetje wat leuk!! Vraagje, waar heb je deze stof vandaan?

Lili zei

@Mirjam: Goh, dat stofje... ik denk dat ik ooit eens op een stoffenspektakel gevonden heb.

Polkadotjes zei

O wow...sjiek zeg. Nu zijdt ge vertrokken he.
Als ge uw zoon zelf een stofke laat kiezen, gaat hij ongetwijfeld vallen als een blok voor de hemdjes.

Marjolein zei

Mooi! En je hebt me weer een stukje de drempel over geholpen. Ik heb de stoffen voor de overhemdjes al een poosje klaar liggen. Maar ik durf er niet aan te beginnen. Ik heb geen patroon, maar wel een voorbeeld (origineel, veel te duur, blousje). Maar dan dat knippen. En wat is de handigste werkvolgorde. Ik draai er maar om heen. Maar nu ik bij jou lees dat het je erg meeviel, geeft me dat wel weer moed. Dank je!

Het Kabinet zei

Leuk geworden zeg!
Je verhaal geeft mij ook moed om het zelf maar eens te gaan proberen.
Ik ben ook groot fan van overhemdjes met korte mouw, staat leuk in de zomer en ook leuk met een langemouwenshirt er onder in de winter. Alleen dat strijken he...

Judith zei

Zo, wat goed zeg! Heel mooi gemaakt. Ik moet dat eigenlijk ook eens gaan proberen voor mijn kleine vent....

Groetjes Judith

Lotsie zei

Leuk!

eloleo zei

Eikes! Niet voor dat hemdeke, dat is schoon, hemdekes zijn altijd schoon (en ja, ook voor grote gasten) mor EIKES voor de strijk. Ik doe dat echt niet graag. Eén of twee hemdekes in de kast, is ok, echt niet meer... en daarom is het mij nog altijd niet gelukt om er zelf eentje te maken. Ik denk gelijk aan de strijk en m'n goesting is al over :-(.

Marleineke zei

Chique dinges! Kunt ge u tips om hem te overtuigen posten aub? Want hier heb ik ook eentje die hemdjes niet leuk vindt...ook niet met toffe prints?!

boomie zei

Mooi! Met zo'n hemdje kan dat niet moeilijk zijn om hem te overtuigen, toch?

Lili zei

@eloleo; laat u daar toch niet door stoppen jom. De enige keren dat mijn strijkijzer uit de kast komt, is als ik aan't naaien ben (vraag maar aan Mie ;-) Voorts hang ik een hemdje na het wassen gewoon op een kapstok en trek er eens goed aan ;-)

Wat mijne kleine betreft ben ik er redelijk gerust in dat zijn 'ik wil da nie' van voorbijgaande aard is ;-)

Katrientje vanalles zei

hemdjes zijn de MAX, mijn zoontje houd evan. :-)

Harvest TwentyTen zei

't is een schoontje, maar dat dat niet moeilijk is, dat gaat ge mij niet wijsmaken...

Lili zei

@ HarvestTwentyTen: Oliver+s heeft goede beschrijvingen ;-)

An zei

Tof seg! Leuke knetsers (drukknopen) ook! Gewoon van Veritas? Met 2 zoontjes zijn hemdjes hier dé manier om mooie prints te kunnen gebruiken.

Saartje Kraal zei

Heel mooi zeg!
Groetjes, Saartje

tantehilde zei

tof! ik ben ook al weken aan een hemdje bezig, maar ik vind dat precies zoveel geprul en ik kan me er niet aan verderzetten...ik had ook beter korte mouwen gekozen ipv lange. Maar tja, als je een truitje koopt dat nét iets te klein is voor de zoon, dan moet daar een hemdje met lange mouwen onder toch?

Mie zei

Of een t-shirt met lange mouwen hé tante Hilde. En die kan dan ook ineens onder dat hemd met korte mouwen... ;-)

Annelyse zei

juist leuk met dat ander kleurtje. Ik ben ook een hemdjesfan en idd niet zo moeilijk als het lijkt hé

lies zei

Oh mooi zeg, niet moeilijk? Het lijkt superingewikkeld!