woensdag 13 oktober 2010

Woehoe


Mijn eerste broek is een feit! (dan tel ik wel het eerste flodder exemplaar, dat voor een pyjamabroek moet doorgaan, niet mee)
Patroon is van Oliver+s en lag al verschillende maanden in de kast. Ik zag er eigenlijk wat tegenop omdat ik bij Vermiljoen al gelezen had dat er veel aanpassingen nodig waren voor het achterpant van de broek. Maar het werk loonde en na 1 poging was het onmiddellijk raak!
Het is dus eigenlijk nog de 'test' versie maar ze is nu klaar voor massaproductie!




Ter voorbereiding maakte ik gelijk ook dit rokje:
Ik vind het er zo niet geweldig uitzien maar als Liv het aan heeft, ziet het er stukken beter uit, om nog maar te zwijgen van de oneindige mogelijkheden tot combineren!




Voorlopig heb ik nog de knopen gebruikt uit het kistje van de bomma, maar volgende actie op mijn lijstje is zeker leuke exemplaren zoeken! (tips zijn altijd welkom ;-)

12 reacties:

boomie zei

Schoon zenne!

Katrientje vanalles zei

mooi, ik heb mij nog niet aan broeken durven wagen. met deze geef je mij moed

Mie zei

Mijn kistje van de bomma? ;-)

De groene stiksel op de broek (in het echt heel duidelijk) zijn geweldig!!

Lili zei

Wel ja ;-) de bruine van uw bomma of mama? en de grijze van mijn bomma!

Mariken-en-Jef zei

schoon schoon... misschien moet ik die sailor pants dan toch ook eens proberen

jipie zei

schoon !!

naar tschijnt vinde schone oude knopen op de vrijdagse markt op st-jacobs ( gent)
ben er tot hiertoe ook nog niet geraakt

de Oontand zei

Heel mooi! Ziet er lekker warm uit. Het rokje heb ik ook al gemaakt, de broek heb ik nog niet gedurfd juist omwille van die aanpassingen die ik bij Vermiljoen gezien heb. Je geeft me weer goesting, maar na mijn rokje dat te klein is heb ik niet weer zin in een mislukking... twijfel!

Schaartje zei

Die broek ligt hier ook te wachten... En de stof die ik er eigenlijk voor had gekocht, die is voor de zomer. Dus ik wacht nog maar even. Maar die van u is wel schoon, zeker met dat boordje onderaan!

Polkadotjes zei

Wreed wreed schoon!
Ik vind het zo'n schoon modelleke he. Broek en rokje.

An zei

Welke aanpassingen heb je dan moeten doen Lili? Ik vind dat precies bij vermiljoen niet terug. Ik vind het nl. ook een heel tof broekske.

Nele zei

Heel tof broekske!Aanpassingen?Dju toch,ik wou er volgende week ook eens hups aan beginnen...
't Rokske mag ook gezien worden,ik maakte onlangs de Sunday brunch skirt en da's een gelijkaardig modelleke,maar dan met tailleband met elastiek ipv knopen.

Lili zei

@ An: Het is een beetje zoeken, maar Liv is momenteel 5,5 en eerder aan de grote kant.
Ik ben nu begonnen met het patroon voor een 4-jarige. Bij het voorpand heb ik gewoon de naadwaarden weggelaten maar bij het achterpand heb ik er verschillende centimeters aan de zijkant afgelaten, alsook de naadwaarden. Dit heb ik ook voornamelijk gedaan omdat ik het mooier vind wanneer een broek wat strakker rond een kont zit. Voorts heb ik beide panden genoeg verlengd...