zaterdag 16 oktober 2010

Ook hier plooien!

Na de stormloop voor het  zsazsa-rokje en alle variaties die erop volgden , tot en met stolpplooien overal, moest er hier ook eens iets uitgeprobeerd worden. Stolpplooien: check. Maar vanboven kan het misschien eens anders? Ah ja met een nep-overslagbandje. En vanachter kan het misschien eens simpel? Ah ja zonder plooien.


Oh en dan werken we ook ineens af met een platte naad want dat is toch veel schoner dan wat gezigzag erover.

Misschien nog een iets beter zicht van de voorkant? Voila:

Oh en de stof is deze van Ikea. Vrij stevige stof wat voor dit soort rokje heel goed is. Ook zeer goedkoop (ik denk dat de knoop duurder is dan de rok).
Dezelfde stof in een donkerblauw ligt klaar voor mij...

10 reacties:

ArtMind zei

Oh man, kon ik al maar zo goed naaien... Dat ziet er allemaal heel professioneel uit! :)

SoFilles zei

Ooooh, echt weer zo schoon hé.

Katrientje vanalles zei

wel, dat is knap gedaan.

Mariken-en-Jef zei

moest mijn dochter dit zien....;). Roos is haar lievelingskleur en dan nog zo en schoon rokske.

Pistolee zei

Zo perfect afgewerkt zeg! Is dat lichte canvas? Is dat dan niet te zwaar of te dik als stof?

Karen zei

Leuke blog hier.. Ik kan hier zeker nog inspiratie op doen en daarom blijf ik je volgen! Liefs..

Mie zei

@Pistolee: het is al eerder medium canvas ;-) Net op het randje maar het gaat zeker!

Polkadotjes zei

Zo schoon.
Ik moet dat gelijk ook eens maken...zo een effen rokske. Want nu ligt de meisjes hun kast vol met tshirtjes met prints...en dat gaat niet zo goed samen met vogel- of pinocchiorokskes.

Mie zei

@ Polkadotjes: waarom denk je dat ik eens voor effen ging? ;-)

Miss Stik zei

Ja, effen is inderdaad ideaal. En zo'n een stevig stofke perfect voor dit weer. We hebben weer inspiratie. tof dat de plooikes enkel vooraan zitten.