zaterdag 30 oktober 2010

Ik wikkel, zij wikkelt, wij wikkelen.

En wel met wikkelrokken. Ja rokKEN, als in niet één maar twee:


(Waarom het devoot naar boven kijken.? Geen idee. ;-))


U merkt wel al dat het niet twee identieke wikkelrokken zijn.

Voor Saar (die met de kikkers) de methode van hier, hier en hier eens geprobeerd. Ik vertrok van de werkwijze van mama P. maar deed ook een paar aanpassingen. In plaats van 65 cm breedte begon ik met 77 cm omdat ik wou dat de twee wikkelgedeeltes een groot stuk over elkaar kwamen. Hoogte van de rok en breedte van de tailleband bleven hetzelfde. Ik stak er vanachter nog een aanpasbare knopenelastiek in, vanvoor twee zelfgemaakte knopen aan en tussen de twee delen nog een zelfgemaakte paspelband.



Eva wou geen rimpels en vooral Eva wou geen (zichtbare) knopen dus ging ik opnieuw voor deze versie voor haar (dus in 3 panden en niet in 1 stuk). Ik stak er deze keer vanachter wel een stukje elastiek bij, zo past het toch iets mooier aan. En toen ik de knopen voor de zus gemaakt had kwam ze ineens met grote ogen naast mij staan: "mama, zo'n knopen wil ik wel"!!! Ok, hier gaan we niet moeilijk doen en hup ook een knoop van een hertje!



Oh en mama P.: naast hetzelfde stofje stimuleert ook hetzelfde soort rokje de zusterliefde...



Nog een kleine opmerking: hoewel ik heel veel het tornmesje heb moeten gebruiken (don't ask) werd ik toch steeds vrolijk als deze lachende kikkertjes aan mij voorbijgleden.



13 reacties:

Moosmade zei

Ik moet daar toch echt ook eens mee aan de slag... wikkelrokjes... Te gekke stof, die met de kikkers!

SoFilles zei

Sooo cute. En ja, die kikkertje, super!

Polkadotjes zei

Ik vind ze potverdikke alletwee de max. Ik zou gelijk niet kunnen kiezen. En ook die stofkes hé <3 <3. Hebben de dochters zelf hun stofje gekozen?

Oh en merci voor de zusterliefde-tip! Als die van mij mekaar weer eens in de haren vliegen, wikkel ik ze meteen in! ;)

Liesbet zei

Oh, die kikkers! Waar komt die stof vandaan? Prachtig!

Oontje zei

Zo mooi met die bijpassende knopen! Heb je daar een machine voor?
Die kikkers blijven een topper, maar ik vind je combinatie van de hertjes met het paars oneindig schoon.

Mie zei

@ mama P.: inderdaad: do the wikkel ;-)

@ liesbet: van bij Vermiljoen maar het was het laatste restje. Ze heeft wel de roze versie nog. Een stofje van Kokka.

@ Oontje: niet echt een machine wel dit http://vanmarieke.nl/stoffenknoopjes.html Zeer simpel!

Elza D. zei

Wow voor de rokjes en LOL voor de eerste fotot. Het zijn portretten, die twee van u. :-)

Fo zei

Ik vind ze superrr!

An zei

Heel mooi allebei, maar mijn favoriet is toch die met de kikkertjes. Ik vind het een fantastisch stofje en de rimpels doen dat rokje zo mooi wijd staan.

miestaflet zei

Zeer schoon! Die kikkertjes deden mij ook kwaken :)

Jessy zei

Die kikkertjes, da's zo'n beetje als dat heliumstofje van petit pan, wat je er ook van maakt, 't is altijd schoon :D

(ik ben dus ook fan van de stofkes, vooral van de kikkers)

Maar nog een vraagje: hoe is het rokje met de hertjes afgewerkt onderaan? Is dat biais? (lijkt zo breed?)

Mie zei

@Jessy: inderdaad biais, maar een brede versie!

Jessy zei

En waar koop je die dan? Ik kocht tot nu toe bij Veritas en op het stoffenspektakel maar het breedste daar is 20mm dacht ik.