maandag 18 oktober 2010

BatBoy

Het moest er een keer van komen...


Maanden geleden wou mijne 'kleine' een vleermuizenpak. Hij had net Diego (van het filmpje) gezien en vanaf dat moment was hij klaar voor verkleedpartijen. Deels omdat ik de voorbije maanden niet bijster veel gemaakt hebt, deels omdat ik het truitje niet in een geschikte maat vond, werd dit project wat op de lange baan geschoven... tot gisteren.

Het is een poepsimpel project dat +/- 1,5u in beslag neemt en de mogelijkheden zijn eindeloos :-) Liv heeft alvast een vlinderversie besteld!
Even een korte 'handleiding': Leg het truitje plat met de mouwen wat omhoog, meet de hoek (romp - arm) en teken een vleugel uit op papier. Ik heb 4 vleugels uitgeknipt en per 2 aan elkaar gezet voor extra stevigheid. Knip daarna de naad van de trui open om deze vervolgens weer dicht te stikken met de vleugel ertussen.
De gekleurde vleermuizen zijn in strijkvelours.


Nu moet ik hem enkel nog duidelijk maken dat je hier niet echt mee kan vliegen... of misschien vertel ik hem gewoon dat hij nog veel moet oefenen...

23 reacties:

Naadjes en draadjes zei

Oh neen, hoe schattig. Ik zou dat nooit meer willen uitdoen!
Hoe maak je die vleugels aan de mouwen vast? gewoon stikken of maak je ze open en stik je ze terug vast?

huismettuin zei

http://lesinge.org/ch/86/ch860330.gif

Katrientje vanalles zei

Zeer leuk gedaan hoor.
Vertel maar dat hij nog veel moet oefenen en veel groentjes eten, misschien kan hij dan hoog vliegen.

Lili zei

@ huismettuin: LOL

Juffrouw Kikkerbil zei

Wauw!

SoFilles zei

Schitterend.
Je brengt me op een geweldig idee. Als je het niet erg vindt zullen er binnenkort waarschijnlijk twee vrouwelijke versies rondlopen. Mijn prinsessen hebben binnenkort een Halloweenparty op de dansschool en dit is echt geschikt ervoor.

boomie zei

Leuk! Eentje om te onthouden!

Linda zei

Stoerrrr. Briljant idee ook!

An zei

Heel tof! Ga ik ook onthouden. Zie wel dat hij niet gaat oefenen bovenaan de trap hé!

Mariken-en-Jef zei

Geweldig idee !! die moet ik zeker onthouden !

meisjesmama zei

Wat een superidee! En zo eenvoudig ook! Schitterend!

Polkadotjes zei

Mor zo zalig. Dit wordt dé nieuwe trend!

prutsen zei

Oh, wat een geweldig idee!

Het Kabinet zei

Ziet er geweldig uit, wat een goed idee!

Cindy zei

Oh, dat is een kei-leuk idee voor carnaval.... Alhoewel zo lang hoeven we niet te wachten!
Het is echt een superpakje (en een superventje... stoer kijken zeg!)
Groetjes Cindy

Oontje zei

Oh, tof! Misschien wil de zoon hier nu eindelijk wél eens verkleed naar school met carnaval.

jipie zei

whaaaw !!
met en paar vampierentandjes is dit een perfect vekleedpak ( en een warm ook)

tantehilde zei

super gewoon! hij ziet er zo schattig uit, eigenlijk, maar dat mag je waarschijnlijk niet zeggen, hij ziet er heel erg..vleermuizerig uit!!!

eloleo zei

Wohaha, ik zag de foto en ik dacht meteen aan een vliegende Calvin. Ik was duidelijk niet de enige. Slim idee, eindeloos veel mogelijkheden.

miestaflet zei

Merci Lili! Je hebt me met dit projectje na 2 maand terug achter mijn naaimachine gekregen :)

Ze zullen ze zien vliegen, vrijdag op't school!

mama saartje zei

een dag te laat, halloween is helaas alweer voorbij, maar ik heb een iets andere versie van vleermuisjes op mijn blog. Hier werd het een cape. Wij hadden een weekje vroeger al heksenwandeling.

Needle work zei

Blijkbaar moet zoon tegen woensdag een griezel pak hebben, dit komt dus van pas!!
Alleen nog ergens een zwarte t-shirt weten vinden!! Idee?

Lili zei

@ needle work: Deze heb ik in de HEMA gevonden. Maar H&M heeft er ook vaak. Veel succes!