zondag 1 augustus 2010

De zomer is nog niet gedaan hé?

Want toen ik dit bij miss Stik zag moest ik het ook maken. Maar om al eerder genoemde redenen kwam het er niet van. Tot deze week. De eerste versie, de oranje bloem, lukte niet echt (bedoeld voor Saar maar veel te groot dus Eva is er mee lopen hoewel het haar ook niet echt goed past).

Extra informatie van miss Stik, speciaal voor mij, bespaarde mij denkwerk en gaf de tweede versie. Wel in katoen en niet in tricot zoals bij haar. En het past! Al zal het dat alleen deze zomer doen en zal ik het kind geen ijsjes meer mogen geven. Misschien voor dit soort bloesjes wel beter tricot gebruiken.
Nog eens merci hé miss Stik!

Foto's zonder modellen want die zitten momenteel elders.

Oh en het stofje van het laatste topje is recyclage van een kleedje dat ik vorig jaar voor de dochter van Mme Roze Bril (u weet wel) maakte. Dat kleedje ging ik ook nog voor mijn dochters maken maar het is er nog niet van gekomen. Dju toch.

8 reacties:

Oontje zei

Ik hoop met je mee op nog een warme maand.
Mooie stofjes! En dat onderste kleedje, heb je daar een patroon (of referenties) van?

Action Girl ! zei

ah, dat wil ik ook graag weten!

mejuffrouw kip zei

mooie stofjes zeg, vooral die met die grote bloemen.

Elza D. zei

Heel schoon, echt heel schoon.

Miss Stik zei

Fijn dat het past! En schoon. Ook dat onderste kleedje.

Polkadotjes zei

Dit vraagt om mooi weer.
Heel leuke jurkjes.

Mie zei

Het kleedje is nagemaakt van een bestaand kleedje. Ik moet zelf nog eens opsnorren hoe het nu weer juist ineen zat.

zusjesenzo zei

Dat kleedje is hier nog altijd favoriet (en de jongste staat al vol ongeduld te wachten tot het in haar kast belandt, want voor de oudste is het eigenlijk bijna te kort.
Zeg, en als ge niet meer precies weet hoe het ineen stak, kom ik het wel eens binnenbrengen hè.