zaterdag 14 augustus 2010

Augustus is TAART-maand!

Want op dezelfde dag posten zowel zij als zij een heerlijk uitziende taart. De één met appelen en de één met pruimen. En waar is de chocolade dan hoor ik u denken? Juist die kan je dan hier vinden! Witte Chocoladetaart nog wel!

Oeps een foto kon er niet meer af... Maar het recept gelukkig wel en ik kan u verzekeren het is geweldig lekker. Het recept kreeg ik via Oo-Jipie en dit recept van haar wil ik ook nog steeds eens uitproberen. Maar nu dus eerst het recept van de witte chocoladetaart.

1 doos bastogne koekjes (u weet wel, van die speculaas)
125 gr goede boter
500 ml slagroom
350 gr witte choclade chocoladekrullen (te vinden in grote Delhaize, Aveve of zelf te raspen)

Bastognekoeken verkruimelen (in vijzel, met de deegrol op koekjes in zak,...). Dan de boter zacht laten worden en door de koekkruimels roeren. Een vorm met bakpapier bekleden en daar het koekmengsel indoen en goed aanduwen.
Vervolgens de choclade smelten. De room opkloppen en vermengen met de gesmolten choclade. Dit mengsel op de koekjesbodem gieten en versieren met chocoladekrullen. Vervolgens nog minstens 6u in de frigo.
Echt heerlijk!


Nog iemand het recept nodig van een heerlijke gewone chocoladetaart? Mijn befaamde chocoladetaart?
Of heeft u misschien zelf een geweldig taart-recept?

11 reacties:

Oontje zei

Allé, ik had dat goed aangevoeld met mijn post van 2 augustus :-)

http://oontje.blogspot.com/2010/08/oogst.html

't Lijkt wel een wedstrijdje 'om het makkelijkste recept'.

jipie zei

de ideale kottaart he, geen oven nodig

lekker mor oohh zo een bom ;-)

ArtMind zei

Ohh, dees klinkt echt gezond! :)
Ik zet 'em op mijn lijstje om eens te proberen! :)

Mie zei

@Oontje: juist die had ik ook gezien. Voila al 4 taarten!

Janina Modaal zei

Mmm, njammie!
Laar maar komen, dat recept van die gewone chocoladetaart!

Polkadotjes zei

Die overleeft het hier niet lang bij ons...een en al chocolade addicts.

Elza D. zei

Oh, ik wist niet dat het zoooooo simpel was.

Lili zei

@ Elza D. :eenvoud siert ;-)

Mie zei

+ ge kent mij.

Mie Flavie zei

Ik heb in juli ook een supergemakkelijke en overheerlijk recept voor een perenclafoutis gepost op mijn blog. Is zeker ook een aanrader. Deze witte chocoladetaart ga ik zeker ook eens proberen.
Het recept voor de clafoutis vind je hier: http://mieflavie.blogspot.com/2010/07/taarten.html

jongesla zei

Bij ons is het altijd taartmaand - enjoy!