zaterdag 17 juli 2010

Gewoon een eenvoudig prinses-idee.

Ok ja het is vroeg om al aan carnaval te denken maar eigenlijk was dit een ideetje wat ik dit jaar al ging doen en wat er toen niet van kwam. En eigenlijk is het ook niet helemaal wat ik wou, zelfs gewoon een misbaksel, maar de dochter wou nu wel echt haar lang beloofde prinsessenkleed. Dus maakte ik het gisteren snel snel (want aan uitgebreide naai-projecten kom ik tegenwoordig niet toe):


Eigenlijk gewoon een t-shirt waar wat tule aangestikt wordt. De tule, in 3 lagen, zette ik eerst plooirokje-gewijs aan de t-shirt en dan stikte ik de 3 lagen vast.

Punten voor verbetering en/of verdere versiering:

  • nog meer lagen tule!
  • eventuele op zoek naar nog een langere t-shirt, broekje eronder is dan niet nodig
  • nog een zijden lint op de overgang
  • eventueel een kroon met strijkvelours op de t-shirt
  • ...

Maar hé kijk dit prinsesje is zo al gelukkig!

5 reacties:

An zei

Een langere t-shirt zou ik niet doen: dan verlies je een beetje het rok-idee hé. Nu gaat hij van aan de taille lekker wijd. Meer tule daarentegen :-)
Maar hij is zo al héél mooi, zie ze stralen!

Pippelotje zei

meer moet da ni zijn voor een kind hé. wij met ons uitgebreide eisen, zij willen gewoon kunnen zwieren en spelen.

Effie zei

Mooi geworden!
Ik heb je een stokje toegeworpen:
http://effiemaakt.blogspot.com/2010/07/hoe-het-allemaal-begon.html

Liesbet zei

Superleuk

meisjesmama zei

zo'n schoon meisjes heb jij toch! En knappe madammen hebben niet veel nodig he, zie ze stralen seg!