dinsdag 15 juni 2010

Het stokje

Meisjesmama was en is nieuwsgierig naar ons naaikot. Hm. Ok. Eigenlijk bestaat hier geen echt naaikot. Ik naai in de living en in de naailes waar ik telkens alles naar toe sleur. Op het eind van het jaar of begin volgend jaar gaan we hier wel de bovenverdieping verbouwen en dan zou er wel eens een ruimte voor mij kunnen vrijkomen? Juij!

Maar tot dan toen we het als volgt. In één kast steekt mijn naaimachien met al het nodige naaigerief (bobijnen, biais, knopen,...) erbij. Het groen opgerold ding is iets à la het potloodzakske maar dan vol naaispullen. Nog één voor deze reeks eigenlijk. Onder de naaispullen zitten de stukken "in verwerking" of in "afwerking". Het blauw is de bijna-affe-Vink-jurk. Ook de stoffen voor iets op de To Do-lijst liggen hier al klaar.

Het groen opgerold ding iets duidelijker:

Een boekenkast verder zitten dan wat boekjes (al zat bijvoorbeeld mijn japans boekje nog in de zwarte kast en ben ik vergeten mijn patronen-enveloppen te trekken). De Tante Hilde-pop van mijn ruil zit er vredig bij, al wordt ze vaak door de meisjes van haar plaats getrokken. En dat mag.

Op de bovenverdieping, waar dus de verbouwing gaat gebeuren, staat tenslotte nog mijn voorraadkast met stofjes en nog wat knopen. En ziet u daar ook Schanulleke zitten? Die maakte mijn moeder zo een 25 jaar geleden... een inspiratie-ding!

Buiten de soort stoffen, boeken en juist plaats van alles werkt Lili op dezelfde manier. Met dat verschil dat zij al een nieuw dak op haar bovenverdieping heeft ;-).

2 reacties:

illeke zei

Daar ligt een herkenbaar stofje bij. ;-)

Mie zei

ik heb het speciaal in het zicht gelegd ;-)