donderdag 6 mei 2010

Van kussensloop tot tuin

Af en toe neem ik in de kringenloopwinkel ook kussenslopen mee want je weet nooit waar dat "klein" stukje stof nog voor kan dienen, niet waar? Dit rokje van de jongste bijvoorbeeld is van zo'n kussensloop. Maar ook het kleedje dat ik maandagavond afmaakte is van een grijze (!) kussensloop, gepimpt met wat oranje polkadots. Heel leuk, vind ik zelf:

Het idee voor het kleedje kwam van Miss Stik die me hier naar de popover sundress van Oliver +s bracht. Kleedje was bedoeld voor de jongste maar Eva werd er zowaar verliefd op en aangezien de lengte nog net lang genoeg was, het vanboven ook nog goed past en Saar in haar ik-wil-alleen-nog-broeken-aandoen-periode zit, mag ze het hebben.
Zeer simpel kleedje, ik nam wel size 2 voor zowel mijn bijna 3-jarige en als mijn 4-jarige. Met aangepaste lengte wel.





Oh en ziet u daar achter het kleedje een stukje van mijn terrastuin? Wacht ik toon het even beter:


Suggesties voor vervangplanten voor de klimop zijn altijd welkom. Twee vereisten: het moet zelf klimmen en in de winter ook nog groen blijven want het is niet de meest prachtige muur die er achter staat.
Voor de bakken aan de overkant kocht ik verleden week al een geweldig leuke plant. Niet?



En hoewel ze in haar ik-wil-alleen-nog-broeken-aandoen-periode zit maakte ik net toch ook nog een kleedje voor Saar. Ik weet het Elza, de foto is zeer slecht maar ik wou het gewoon nog even meestoppen in deze post.

9 reacties:

Elza D. zei

LOL zeg, sebiet denken de mensen dat ik van de Internetpolies ben ofzo.
Ik zal het voor 1 keer door de vingers zien.

Mie zei

Wilt ge eerst al mijn foto's goedkeuren voor publicatie? ;-)

tantehilde zei

@Elza D.: hoe, bent gij niet de Internetpolies dan?
zeer mooi kleedje dat grijs, dat lijkt mij zo heerlijk fris, die stof, van dat echte lakenkatoen?

Riet zei

Ah dat grijs en oranje, ik ben fan! Ik vind dat een unisex-combinatie. Hierbij voor het gemak even het feit verwaarlozend dat het wel degelijk om een kleedje gaat.

En ik ben geen plantenexpert dus voor die klimmers wijs ik ZsaZsawaarts, maar ik breng wel even hulde aan die pluisplant want die is leuk. Wat is dat voor iets?

Harvest TwentyTen zei

ik ben ook krigloopkussensloopfan en maakte onlangs een rokje in mooi retro-sloopke met bloemen en die zwarte stoel die herken ik ook...(maar we gaan geen namen van zweedse meubelwinkels noemen hé ;-))

Liesbet zei

Erg leuk jurkje. En het ziet eruit alsof het simpel was om te maken. Of i dat schijn die bedriegt. Nu maar wachten op warm weer, he.

P.S. Ik vind passiflora een heel mooie klimmer, maar die blijft niet groen in de winter.

Elza D. zei

En ik zeg het nog 1 keer voor die klimplant. Het begint met een K en eindigt op amperfoelie. Tssssss. Eeuwig groen.

Mie zei

@ Elza: dat staat er al!!! (niet op de foto wel) En klimt niet zelf...

vrouwtje gekruid zei

Hier ook een passiflorafan. Eventueel gecombineerd met de klimop, dan heb je in de winter een groene muur en in de zomer prachtige passiflora's.