zaterdag 27 maart 2010

ZOMER!

Alé ja, daar kijken we naar uit. En daarom ben ik nog niet aan de rokjes en kleedje begonnen maar wel aan een zeer luchtig zomerbloesjes. Dit is de proefversie want het is de bedoeling het in een stofje van Vermiljoen te maken (momenteel precies niet meer in de winkel). Het proefje is echter al vrij goed gelukt dus laat ik het maar al zien. Wel met het verkeerde model maar de oudste had totaal geen zin.


Met knop-knoopjes vanachter, gevonden in Hexagoon.




Detail van de mouw.



Oh en ze wou het ook eens absoluut met de knoopjes vanvoor aandoen.



Foto's volgens tip van Elza D.

14 reacties:

Kelly zei

Zo schoon seg! Maakte mama voor mij ook maar zo'n luchtige zomerbloesjes :p

tantehilde zei

maar wat een schoon kind, had ik die al gezien?

MiekK's zei

Zo schattig! Het bloesje én de dochter, zo'n lieve staartjes :-)

Elza D. zei

toftoftof

Ella Montella zei

Dat moeten de schattigste staartjes zijn die ik ooit gezien heb!
Heel mooi, die zomerbloes (blues?)!

jipie zei

scoon, welk patroontje is eht ?

Janina Modaal zei

Wat een lief bloesje!
En een supertof model!
Dat jeansbroekske, zo wijs dat dat is, in combinatie met die staartjes.

Mie zei

@tante Hilde: ja, samen met uw pop ;-)

@jipie: van een boekje van de naailes. Ik probeer nog eens op te zoeken welk.

Cindy zei

Ik ben ook erg benieuwd welk model het is... want hij is echt superschattig... Net als dat meisje... Hoe eigenwijs!?
Fijn weekend!
groetjes Cindy

tantehilde zei

amai die haartjes zijn nogal gegroeid op die paar maanden tijd!! ik herken ze amper nog!

Mie zei

Blijkbaar komt patroontje uit de knipmode van september 2005.

zusjesenzo zei

Prachtig! En hoe doet gij dat toch... zo'n ballon mee op de foto in exact dezelfde kleur als het bloesje!

Mie zei

@zusjesenzo: dat is eigenlijk grappig. De oudste wou niet op de foto maar hielp wel bij het foto's maken en haar eerste actie was die ballon aan de jongste geven "voor op de foto" en verder riep ze dan de hele tijd wat haar zus moest doen. Hoe ik aan verschillende soorten ballonnen kom ga ik niet vertellen ;-) (maar het heeft met een zoektocht naar schoenen te maken)

meisjesmama zei

prachtig bloeske!