vrijdag 12 februari 2010

Viva Carnaval!

Alles begon deze zomer... Het thema voor de stadspic-nic was 'roodkapje en de wolf'
Ik dus naarstig aan een roodkapje voor Liv begonnen. Allemaal geweldig, ware het niet dat het die dag pijpestelen regende en de pic-nic letterlijk en figuurlijk in het water viel. De teleurstelling bij de dochter was toen zeer groot, maar daar is de belofte gekomen dat ze met carnaval roodkapje mocht zijn. Vandaag was het eindelijk zover!



Maar wat is een kapje zonder kleedje nietwaar... Hiervoor heb ik weer een beroep gedaan op een patroon uit een Knippie van vorig jaar (winter 2008 n°4 ) In het boekje ziet het er wat kleurloos uit maar met de nodige aanpassingen werd het ideaal voor een wandeling in het bos of gewoon ook leuk voor de zomer (ik heb de mouwen wat ingekort en ik gebruikte de rest van het lint dat al eerder diende voor het kapje)


Het mandje hebben we gekregen van Ann van de naailes, waarvoor nog een welgemeende merci!


14 reacties:

Mie zei

Jong, ze is geweldig!

Liesel zei

Zo'n schoon meisje zeg! Heel leuk, al die roodkapjes hier :-) Het jurkje vind ik fantastisch, kga eens op zoek naar die knippie!

tantehilde zei

wat een mooi kleedje!!!

meisjesmama zei

wauw! Prachtig kleedje!!! Is dat tricot? Zo lijkt het wel. Heel schoon!

Polkadotjes zei

Hoe prachtig is dat niet zeg! Wat een geweldige combinatie die rode cape met dat groen kleedje.
Groen, en precies dat groen, is mijn allerfavorietste kleur! Het modelleke is ook super zeg...ik ga die knippie ook eens opsnorren.
Trouwens het modelleke dat het modelleke showt...wow!

Miss Stik zei

O dat kleedje! En de cape! En een mooie meid!

Nele zei

Mooi kleedje/mooie cape/mooi meisje dat erin zit.Schoon!

Riet zei

Mooi! Die foto met de banaan kan zo in een tijdschrift. En dat kleedje dient na carnaval toch zeker nog?

Lili zei

@meisjesmama: ik heb het stofje gekocht als zijnde jersey. Maar ik moet toegeven dat ik het verschil niet weet tussen jersey en tricot...
@Riet: Het is idd de bedoeling dat ze het daarna nog kan dragen, vandaar dat ik dit model met kortere mouwen heb gemaakt, perfect voor Belgische zomers ;-)(in de winter kan je er dan gewoon iets onder dragen)

MiekK's zei

Wat ziet ze er mooi uit! En handig dat ze het jurkje later ook nog aan kan!

jipie zei

heel mooi kleedje
maar ik vrees dat ik dat jaar niet veel knippies gekocht heb, dorie toch

toffe fotos ook

Emma en Mona zei

Beeldig!

knofje zei

Och wat schattig! Zo'n mooie cape, een echte roodkapje lookalike :)

Miss Bee zei

Wow, wat 'n mooi roodkapje!
Mijn dametjes gaan ook als Roodkapje, helaas was deze mama dit keer 'n beetje lui. Dus gekocht in de winkel!

Nog bedankt voor je reactie op mijn blog! Zeer aanmoedigend!