maandag 25 januari 2010

En weer hiep hiep

Want morgen wordt de oudste dochter hier 4 jaar. En verjaren daar hoort toch wel echt een kroon bij niet waar? Dus is er één gemaakt... in vrolijke kleuren en volgens deze handleiding.




En verjaren is ook trakteren in school, niet waar? Dus hielden wij ons vanavond bezig met cupcakejes te versieren. De cupcakes voor de jarige:

En de cupcakes voor de andere jongens (rode bloemetjes) en meisjes (uiteraard roze bloemetjes) van de klas.

Voor wie ook de kroon eens wil maken heb ik twee tips: 1. Maak je patroon veel hoger dan aangeven (+4 cm), dat maakt het iets gemakkelijker om mooi af te werken en 2. Gebruik net als ik karton-achtig vlieseline, je kroon blijft er heel mooi mee staan.

12 reacties:

♥Ilse♥ (Rood met witte stipjes) zei

wow wat leuk die kroon en die cakejes zo schattig zeg, uit wat heb je die bloemetjes en dat kroontje gemaakt? Uit marsepein?

Tess zei

Wat een mooie cakejes, zo mooi versierd!
Hiep hiep hoera aan de jarige!

tantehilde zei

hoera voor de jarige! ik plan ook al jaren om een stoffen kroon te makne, maar ze maken altijd al een mooie kroon in de school en daardoor komt het er dus nooit...

meisjesmama zei

heel mooie kroon!
En proficiat voor de jarige en het vierjarig moederschap!

Mie zei

@Ilse: de bloemetjes en kroontje zijn gemaakt uit rolfondant (suikerpasta), gekocht bij een taartenelfje...

eloleo zei

Hieperdepieper! Al 4 jaar zeg! Mooie kroon... maar heeft "kartonachtig vlieseline" ook een naam? Was dat Fast2Fuse?

lies zei

Proficiat aan de grote meid! Tof idee zeg, dat ene cakeje met kroon!

Mie zei

@eloleo: euh neen geen fast2fuse. Gewoon in de veritas het dikste pakken en dat is precies karton...

eloleo zei

;-) daar moet ik de volgende keer in de Veritas eens op letten, ik weet begot niet wat je bedoelt ;-)

andgemaakt zei

Ik heb die laatst ook gekocht, het is zo van die hele stevige en er staan figuren op. Toevallig moet ik ook een kroon maken tegen zaterdag en was op zoek naar een patroon, merci voor den tip!

lelieswereld zei

Hoe heerlijk! Die kronen :) Ik zou er heel blij mee zijn op mijn verjaardag :)

marleen610 zei

prachtig! dat is pas een echte kroon! beeldig, en de taartjes ook. Proficiat