woensdag 25 november 2009

Gerokt en gejurkt

Het rokje was al even klaar maar mijn model was te ziek om te poseren... Nu het kleedje ook klaar is, heb ik 2 vliegen in klap geslagen ;-)
Maar first things first... het rokje:


Het patroon kan je makkelijk zelf tekenen als je de maten opneemt (eenvoudige A-lijn in dit geval) Voorts heb ik er voor de winter een onderrok aangenaaid want de buitenstof is een gordijnvoilleke en zou dus net iets te luchtig zijn voor 't seizoen.


Het kleedje komt uit een Knippie van vorige winter. Het leuke van dit model is dat ze het ook als bloesje kunnen dragen zodra het als kleed te kort wordt. Om nog maar te zwijgen over het wasgemak! Gewoon van de wasmachine naar de droogkast naar de kleerkast... zonder gestrijk of ander gedoe, geweldig toch!

16 reacties:

Riet zei

Stijlvol! De kledingstukken én het model. :-)

Polkadotjes zei

Een eenvoudig A-lijntje...maar met zakken. Wow...moet ik ook kunnen! Ik ben ook net een A-lijntje aan het maken voor dochterlief...nog niet klaar, dus nog op tijd om er zakken in te steken.
Kleedje: schoooooooon! Leuke afwerking vanonder!
Spijtig dat je de foto's niet kan vergroten om de details/stofkes beter te kunnen bekijken.
Maar idd...'t model blijft toch wel de topper! ;-)

tantehilde zei

heel mooi! maar er was zeker iets heel spannends op de tv? lol, zo moet ik hier ook alitjd foto's maken...

Tamara zei

Wauw, heel mooi rokje en kleedje. Echt iets wat ik meteen zou kopen als ik het ergens zou zien hangen. Heel knap!

En wat een mooie meid! En dat haar, prachtig! Wel grappig dat ze nooit in de lens kijkt :))

eloleo zei

Schoon zene! En Eva toont in dat kleedje ineens een paar jaar ouder... of komt het door haar lange haren... alleszins: mooi-mooi-mooi, zowel kleertjes als model.

MamaNinthe zei

Wat een fantastisch jurkje!

Mie zei

Ah Eloleo dat is omdat het Liv is ;-)

Liesel zei

Heel mooi! Knappe meid ook zeg! Ze heeft gelijk echt iets "speciaals"!

Ann zei

Wat een mooi rokje. En een mooie meid!

minkeltje zei

Oooh komen dat jurkje en rokje ook in grote mensen maten? :D

andgemaakt zei

Wat mooi! Hoe heb je die onderrok er mee ingewerkt? Tussen de tailleband gestoken?

Moosmade zei

Wat een ontzettend leuk rokje!

Natascha zei

Mooi werk! Dochterlief staat er heel mooi mee.

happyenrose zei

superschattig, en idd handige jurkjes. Pirouette heeft ze vaak (lees: die van jou = even geslaagd)
Bij deze mijn vraag, uit welke knippie komt het patroon, deze komt nl op mijn to doe lijst...

Ik heb ook pas zo'n zalig jurkje gevonden in de laatste burda special voor kinderen, maar dat is een model zonder mouwen.

Lili zei

@ happyenrose: Het model voor het jurkje komt uit de knippie van december 2008 denk ik... Ik heb hem net uitgeleend dus ben ik het niet helemaal zeker. Als het toch niet klopt, laat ik nog iets weten ;-)

happyenrose zei

Ok, ik ga dringend oude knippies moeten bestellen, vandaag op de naailes aan een hemdje begonnen. Wil het nu afmaken, maar heb natuurlijk geen werkbeschrijving...
Ik bestel die alvast want dat kleedje is super.