woensdag 16 september 2009

Lunchen!

Bij het zoeken naar een leuk patroon voor een tasje voor mijn petekindje (tips nog altijd welkom trouwens- het is een tasje om naar de crèche te gaan) kwam ik opeens iets anders tegen: het lunchzakje. Het zag er zeer eenvoudig uit, hoewel in toile cirée, het werd uitgeprobeerd en het is zeer eenvoudig. En leuk!



Ik nam iets andere afmetingen dan in handleiding (26 cm op 33 cm en uitsparingen van 6 cm op 6 cm) en ik voorzag ook velcro om het geheel dicht te houden.

Toile cirée is niet altijd eenvoudig naaien maar met een jeansnaald én bruin papier om alles wat beter te doen schuiven lukt het hier wel.
Nog andere handleidingen voor het maken van een gelijkaardig lunchzakje vind je hier, hier en hier.



Verleden week kopieerde ik ook al schaamteloos het namaak-brooddoosalternatief van Mme ZsaZsa. Maar iets zegt me dat ze liever heeft dat ik het kopieer dan dat ik haar vraag het voor mij te maken.

Grote Dochter pikte dit al een aantal dagen in om naar school te gaan, ik heb nu ook eindelijk iets voor mijn lunch op het werk.

4 reacties:

andgemaakt zei

Ik ben niet zo'n toile siree-fan maar 't is wel een schook zakske.

Robin zei

Amaai zeg, chique gemaakt! Ik ben echt onder de indruk! Moest ge nog een zakske op overschot hebben,... ik begin over 2 weken terug met werken en kan er wel één gebruiken!

lies zei

Super! Schoon kleurtje ook vind ik

Marie Mariken zei

sjiek zeg, mooie toile cirée!