zondag 6 september 2009

Eentje uit de oude doos

En echt uit de oude doos want dit vond ik op oma's zolder. Zo een 25 jaar geleden voor mij gemaakt: een lieveheersbeestje-kostuum. Simpel en toch leuk. Twee grote "flappen", in het midden wat aan elkaar genaaid en met een biaisbandje nog eens vastgezet én een striklint van gemaakt. De flappen zijn telkens aan de buitenkant een beetje omgeplooid en vastgezet en zo kunnen de armpjes erdoor en kan je echt vliegen als een lieveheersbeestje.


Voor meisjesmama: foto met kind!

10 reacties:

eloleo zei

Ha, ge hebt het dus van geen vreemden ;-)

meisjesmama zei

ahaa! Hier ben ik weer vol interesse in verkleedgerief! Geen idee waarom eigenlijk, 't is bijlange nog geen carnaval. Maar soit, ik snap het dus niet he, hoe dat ding aanmoet. Kan je eens geen foto posten een kind dat dat draagt? Moet het cape-gewijs worden aangedaan? Met dat bandje rond de hals? En hoe worden die armen dan vastgemaakt? En trekt dat dan niet?

Ik zie mijn kleine Lili wel als lieveheersbeestje :-)

een handvol zei

Hihi, dit had de dochter aan op de balletvoorstelling van vorig jaar!

Mie zei

ik probeer vandaag een foto-met-kind te maken!

vermiljoen zei

ik heb her een oud kinderverkleedkostuumsboekje liggen, daar staat ook een "pimpajoentje" in

Mie zei

Is dit duidelijker meisjesmama?

meisjesmama zei

ja merci he!

tantehilde zei

Haha, grappig! 25jr geleden, of misschien langer, maakte mijn moeder exact, maar dan ook exact hetzelfde! Ik heb er 25 jr geleden ook zo bijgelopen en afgelopen karnaval mijn dochter dus ook!

Mie zei

LOL, dat moet dus in de burda of knippie of zoiets van 1984 ofzo gestaan hebben.
Was er bij u ook nog een mutske bij?

tantehilde zei

jaja, ook een mutske! ik denk dat het in 'ariadne' moet gestaan hebben, want datis het boekske dat mijn moeder toen altijd kocht